Jak reklamować się na Facebooku? Klucz do sukcesu Twojej cukierni internetowej

Prowadzisz cukiernię internetową i chcesz tworzyć skuteczne reklamy na jej fanpage’u? Mamy rozwiązanie dla Ciebie – posty karuzelowe.

Z dniem wdrożenia zamówień internetowych w Twojej cukierni musisz zmienić podejście do prowadzenia działań na Facebooku. Od teraz głównym celem będzie aktywowanie Twojej społeczności facebook’owej do zakupów. Wszystko co robisz w mediach społecznościowych powinno prowadzić klienta do kasy Twojej cukierni internetowej. Pokazując same zdjęcia, na widok których ślinka cieknie bez przejścia na stronę konkretnej kategorii czy produktu, gdzie można dokonać zakupu jest niewykorzystaną szansą na zwiększenie zamówień.

Z pomocą przychodzą nam posty karuzelowe, które idealnie nadają się do realizacji Twoich celów sprzedażowych na Facebooku. Dzięki łatwości ich sporządzenia oraz skuteczności będziesz cieszył się wzrostem zamówień internetowych. Jak więc stworzyć swoją pierwszą reklamę karuzelową? Oto nasze wskazówki.

 

Przygotowanie reklamy karuzelowej nie jest skomplikowane, jednak warto postępować zgodnie z naszymi wskazówkami. Wtedy z pewnością nie zapomnisz o żadnym elemencie koniecznym do stworzenia efektywnej promocji!

Najpierw wybierz cel swojej kampanii reklamowej. My polecamy wybór „Ruch”, ponieważ spowoduje to maksymalizację wyświetleń zachęcających do odwiedzenia Twojej strony.

Następnie pora określić grupę docelową na podstawie lokalizacji oraz zainteresowań. Najważniejsze wskazówki znajdziesz w poście Grupy odbiorców na Facebook, do lektury którego gorąco zachęcam. Z pewnością rozwieje on wiele wątpliwości związanych z tym etapem tworzenia reklamy. Poniżej wybierz umiejscowienie reklamy – zalecany jest automatyczny i taki polecamy zaznaczyć.

Na tej samej stronie, na której widnieje wybór grup docelowych można określić budżet danej reklamy. Tutaj trzeba pamiętać, że im więcej środków na nią przeznaczysz, tym częściej będzie się ona wyświetlać i tym samym dotrze do większej liczby odbiorców. Dzienny budżet w granicach 40 złotych (kampania 3-5 dni) jest rozsądną i bezpieczną opcją w naszej opinii – nie wyczerpie się zbyt szybko i nie jest obciążający finansowo. Poniżej można określić harmonogram, który najbardziej optymalnie działa w pierwszej opcji: wyświetlaj zestaw reklam w sposób ciągły.

W opcjach zaawansowanych zalecamy pozostawienie automatycznych ustawienia menadżera. Optymalizacja wyświetleń reklamy pod kątem kliknięć linku sprawia, że Facebook będzie kierował reklamę przede wszystkim do osób, które są skłonne kliknąć w „Kup teraz”. Dzięki automatycznemu ustalaniu kwoty oferty natomiast uzyskamy optymalną liczbę wyświetleń. Naliczanie opłat jest najkorzystniejsze przy naliczaniu za kliknięcie (koszt za kliknięcie – CPC), a typ wyświetlania najlepiej pozostawić standardowy aby nie wyczerpać zbyt szybko budżetu. Harmonogram wyświetlania reklam przy tych ustawieniach może pozostać przy wyświetlaniu reklam cały czas – płacimy przecież tylko wtedy, kiedy ktoś w naszą reklamę kliknie.

Po kliknięciu „Kontynuuj” nareszcie ukazuje nam się strona z edycją postu karuzelowego. Reklama taka może zawierać do pięciu slajdów ze zdjęciami, które opatrzone są osobnymi tytułami oraz linkami. Dzięki temu przekazuje dużo więcej treści dotyczącej Twojej działalności i produktów niż standardowa reklama. My polecamy skonstruować reklamę mającą przedstawiać ofertę na konkretną okazję – taki format zachęci do skorzystania z sezonowej, wyjątkowej oferty w Twojej cukierni.

Połącz reklamę ze swoją stroną na Fb i napisz główny tekst reklamowy, który ukaże się ponad slajdami. Następnie możesz już ręcznie dodawać wybrane przez siebie zdjęcia. Najlepiej aby były one w kształcie kwadratu o wymiarach 600×600 pikseli. Każde zdjęcie opatrz odpowiednim nagłówkiem i opisem a także dodaj link do strony, na której można zamówić prezentowany wypiek. Szczególnie warto dodać wezwanie do działanie w formie przycisku „Kup teraz” – zwiększa to zaangażowanie w reklamę i przekłada się na ilość zamówień. Po prawej stronie pojawi się podgląd Twojej reklamy w zależności od medium, dzięki czemu sprawdzisz jak będzie się ona prezentować zarówno na komputerze jak i urządzeniach mobilnych.

Jeśli dodałeś już wszystkie elementy reklamy, możesz skierować na sam dół strony i kliknąć „Złóż zamówienie”. Wówczas prześlesz swoją reklamę do weryfikacji, po której już będzie mogła zostać opublikowana. Poniżej przykład posta karuzelowego, który wykorzystuje spójną oprawę graficzną do zaprezentowania kluczowych elementów oferty wielkanocnej. Wisienką na torcie są tutaj ceny, które czynią Twoją ofertę jeszcze bardziej podatną na kliknięcie.

Wiesz już jak stworzyć swojego pierwszego posta karuzelowego. Spróbuj wykorzystać wiedzę w praktycę! Najlepsze przed Tobą!