Grupy odbiorców na Facebooku – wskazówki, dzięki którym staniesz się najlepszą cukiernią w mieście.

Właściciela lokalnego biznesu można porównać do aktora wychodzącego na scenę. Widownia to Twoi potencjalni klienci, a Tobie zależy, żeby to co mówisz do nich trafiło i przerodziło się w działanie w postaci zakupu Twoich lokalnych produktów.

Nigdy wcześniej nie było tak ciężko, żeby dotrzeć z komunikatem, ponieważ na scenie jest coraz więcej aktorów w postaci Twoich konkurentów, a percepcja widza jest maksymalnie rozproszona. Jeżeli w ciągu dnia widzimy ok 100 komunikatów reklamowych to wiadomym jest, że nawet jak nasz będzie najlepszy to zapamięta go znacznie mniej odbiorców niż jakby ich było 10.

Zatem jak się przebić i zwrócić uwagę klientów na Twoje wyroby. Z pomocą przychodzi nam Facebook. Można jasno stwierdzić, że Twoich klientów znajdziesz na Facebooku. Używamy tego portalu do różnych celów. Faktem jest, że 14 mln Polaków ma tam swój profil. Większość z nas wie, że można reklamować się za pomocą Facebooka, ale jak to robić skutecznie?

Największą zaletą reklam na Facebooku jest możliwość zdefiniowania grup odbiorców, dzięki czemu możesz skierować swój komunikat do grupy, która w danym momencie potrzebuje Twoich produktów. Prawdą jest, że im lepiej przygotowana grupa odbiorców tym większa skuteczność reklamy i mniejszy koszt pozyskania zamówienia.

Ok, jak przygotować grupę idealną?

Nie da się ukryć, że Twoi klienci kupują słodkości głównie na okazje. Jeżeli sprzedajesz tort czekoladowy to zdecydowanie lepiej pójdzie Tobie sprzedaż jak powiążesz go z kategorią np. „urodziny”. Ten sam tort możesz pokazać przy różnych okazjach. Sęk w tym, żeby znaleźć grupę odbiorców, która jest zbieżna z daną okazją. Dzięki Facebookowi jest możliwe!

Zacznijmy od początku…

#1. Lokalizacja

Jeżeli posiadasz jeden sklep firmowy to wystarczy, że znajdziesz go na mapie, wpisując konkretny adres i wytyczysz promień wokół niego. Może być to 2 lub 3km w zależności od zaludnienia. Ważne też, żeby ukierunkować się na osoby przebywające na tym obszarze na stałe. Poniżej przykład dla dwóch sklepów firmowych. Nawet jak masz szerszy obszar dowozu to lepiej skupić się na początku na węższym promieniu od Twojej cukierni. Dopiero przy kolejnych akcjach promocyjnych zalecanie jest rozszerzanie zasięgu.

#2. Wiek i płeć

Ten filtr najlepiej przetestować, choć doświadczenie podpowiada, że najlepszą pod kątem słodkich zakupów grupą docelową są kobiety w wieku 25-34.

#3. Zainteresowania

Dochodzi do najważniejszego punktu. Co człowiek to inne zainteresowanie, ale dla Twojej sprzedaży najlepiej jakby odbiorca reklamy interesował się po prostu zakupami w internecie!

#4. Zachowania

Trzy bezcenne przykłady, dzięki którym jesteś w stanie powiązać kampanie reklamową z okazją. Za każdym razem korzystaj z funkcji „Zawęź grupę odbiorców”.

  • Urodziny

  • Rodzice

  • Rocznice

Nie da się robić „dobrego marketingu” bez testowania i analizy wyników. Do każdej z okazji przydziel 50-100zł jako budżet całkowity (7dni – okres kampanii) i sprawdź, które najlepiej konwertują, czyli dają więcej zamówień. Musisz też odnaleźć optymalną grupę pod względem lokalizacji, płci i wieku. Całe szczęście Facebook daje proste narzędzia do analizy, za pomocą których łatwo wyciągniesz wnioski.

Jest jeden argument decydujący o tym, dlaczego warto w pierwszej kolejności otworzyć cukiernię internetową a nie sklep firmowy. To właśnie grupy odbiorców na Facebooku. Dzięki nim będziesz po prostu usłyszany przez widownie, na której Ci zależy. No to do dzieła!