Dowiedz się, jak skutecznie prowadzić cukiernię na Facebooku!

Czy Twoja cukiernia ma już swój profil na Facebooku? Czy jesteś zadowolony z efektów, jakie przynosi? Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na założenie fanpage’a lub nie do końca wiesz w jaki sposób efektywnie go prowadzić, przeczytaj nasz artykuł. Postaramy się pokazać, jak najlepiej wykorzystać Facebooka do prowadzenia swojej cukierni.

Dlaczego Facebook tak dobrze się zaadoptował w naszym życiu? Odpowiedzi należy szukać w zmianie stylu życia, gdzie życie nabrało tempa, a kontakty z bliskimi siłą rzeczy przeniosły się na grunt wirtualny. Chcemy mieć kontakt z wieloma ludźmi, tak samo jak firma chce mieć kontakt na bieżąco ze swoimi klientami. Co ciekawe Facebook, jak i pozostałe media społecznościowe nie sprawdzają się dla wszystkich biznesów. Twoja obecność w Social Media ma największy sens, jeżeli to co robisz jest „medialne” tzn. efekt Twojej pracy jest ciekawy dla oka. Nic więc dziwnego, że w mediach społecznościowych królują restauracje, hotele czy firmy turystyczne. Nie powinno zabraknąć w nich również cukierni. Pamiętaj jednak, że Facebook to idealne narzędzie dla Twojej cukierni do prowadzenia dialogu ze swoimi klientami. Dobrze prowadzony fanpage zwiększy sympatię społeczności na której Ci zależy. Zyski cukierni powinny iść w parze jednak z poziomem zamiłowania klientów do Twojej lokalnej marki. Dlatego daj się lubić, ale daj też możliwość zakupu w Twojej cukierni internetowej, która stanowi ostatnie stadium obecności w internecie:

Poniżej lista paru wskazówek, które przydadzą Ci się do skutecznego zarządzania komunikacją na Facebooku.

Po pierwsze – bądź transparentny

Jeśli już masz założone konto firmowe i korzystasz z fanpage’a, to koniecznie zadbaj o uzupełnienie informacji na temat Twojej cukierni. Użytkownicy – i potencjonalni klienci – chcą wiedzieć wszystko. Zacznij od godzin otwarcia, potem uzupełnij menu i specjalności zakładu, a skończ na informacjach dotyczących dostawy i rabatów. Powinny się pojawić także wysokiej jakości ciekawe zdjęcia Twoich wypieków! W internecie ważne jest przejrzyste prezentowanie swojego przedsiębiorstwa i jego oferty, aby wzbudzać zaufanie wśród użytkowników.

Stwórz swoją strategię

Kiedy już zadbasz o podstawowe elementy swojego fanpage’a, należy obrać dobrą strategię zarządzania. Aby dobrze zaplanować swoje kolejne kroki, warto jest zadać sobie kilka pytań: kto jest moim głównym odbiorcą? Ile ma lat i jaki prowadzi styl życia? Co jest dla moich przyszłych klientów najważniejsze? Na podstawie odpowiedzi możesz zacząć tworzyć swoją strategię, która pozwoli Ci zbudować silne relacje z klientami, określić dokładnie wizerunek swojej cukierni, a także zaplanować plany promocji i sprzedaży. Przeanalizuj dotychczasowe zamówienia, lub skorzystaj z narzędzi analizujących ruch w sieci – dzięki temu będziesz wiedzieć w jaki sposób prowadzić komunikację z klientami.

Kontakt z użytkownikami

Obecnie jest mnóstwo sposobów na zainicjowanie kontaktu z użytkownikami. Jeden z najbardziej popularnych to tworzenie kampanii reklamowych nakierowanych na konkretną lokalizację i użytkowników. Dzięki nim dotrzesz ze swoją ofertą do osób, które prawdopodobnie będą najbardziej zainteresowane Twoimi usługami cukierniczymi. Dodatkowo skorzystaj z udogodnień Facebooka, do jakich należy przyciski „Zadzwoń teraz”, lub „Wyślij wiadomość” – będą one wyraźnie wyróżnione na tle pozostałych elementów strony. Kolejnym niezwykle ważnym elementem strategii kontaktów z klientami jest szybki kontakt z w komentarzach pod postami i w wiadomościach. Zadbaj o to, aby Twoi klienci czuli się zawsze docenieni i zauważeni. Wszystkie wiadomości powinny być profesjonalne i ugodowe – zwłaszcza te, które odpowiadają na potencjalnie nieprzychylne uwagi. Pamiętaj, że klient ma zawsze rację! Zwłaszcza w internecie.

Uchyl rąbka tajemnicy

W jaki sposób wzbudzić zaufanie u obcych osób? Odpowiedź jest prosta – pozwól im poznać siebie i swoją firmę zanim jeszcze złożą zamówienie. Na Twoją korzyść działają piękne zdjęcia wypieków i wnętrza cukierni, oraz foto i video relacje z tworzenia tortów i innych wypieków. Niech użytkownicy czują, że Twoja cukiernia tętni życiem, a jej pracownicy są jednocześnie serdeczni i profesjonalni. Nic tak nie wzbudza zaufania, jak pokazanie kulis Twojej słodkiej pracy! Dbaj o to, aby na fanpage’u często pojawiały się nowe posty wywołujące ruch. Pamiętaj, aby zdjęcia były zawsze atrakcyjne i zachęcały do skorzystania z Twoich usług cukierniczych.

Promocje, rabaty, konkursy

Tak jak w każdym innym medium, tak i na FB warto korzystać z tych metod. Nigdzie indziej nie dotrzesz ze swoim pomysłowym konkursem do większej ilości osób! Więc korzystaj z okazji jaką daje Ci Facebook i oferuj rabaty jako nagrody, a także jako upominki z okazji świąt i innych okazji. Nie martw się, nie stracisz na tym – takie działania przyciągają nowych klientów, ponieważ informacje o korzystnych okazjach rozchodzą się w internecie dosłownie w mgnieniu oka. Pamiętaj, że Twoim największym atutem są Twoje produkty i jeśli kogoś zachwyci Twoje ciasto w promocyjnej cenie, to zamówi je także w standardowej.

Dziel się swoją pasją i wiedzą

Znasz jakieś ciekawostki z branży, lub odbywa się gdzieś jakiś ważny event cukierniczy? Poinformuj o tym osoby lubiące Twoją stronę. Taguj posty, prezentuj wartościowe linki i treści oraz ciekawostki. Pokaż, że jesteś pasjonatem, że branża cukiernicza nie ma dla Ciebie żadnych tajemnic i jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowinkami. Ciągłe prezentowanie swoich produktów, może się znudzić nawet największym fanom słodkości, więc warto urozmaicić publikowane treści. Pamiętaj, aby wszystkie posty odpowiadały zaplanowanemu przez Ciebie wizerunkowi, a z pewnością zadziałają one na Twoją korzyść.

Cukiernia na Facebooku – to proste!

Jeśli na początku naszego artykułu nie byłeś jeszcze przekonany do założenia firmowego konta dla Twojej cukierni, mamy nadzieję, że Cię do tego zachęciliśmy. Social media są świetne do promowania Twoich produktów i usług, oraz utrzymywania kontaktu z zadowolonymi klientami. Wystarczy zainwestować nieco czasu w fanpage’a, aby móc łatwiej dotrzeć do swojej potencjalnej grupy docelowej. W sytuacji, gdy uzupełnisz swój biznes o sklep internetowy, nagle Twoja obecność w internecie i dialog z klientami nabiera większego sensu. Każde rozpowszechnienie Twojej treści w postaci polubienia lub udostępnienia na Facebooku daje szanse na kolejne zamówienie. Zwiększaj zasięg, dzięki treściom, które są podatne na dzielenie się. Powodzenia!