Polacy kochają kupować przez internet! Dowiedz się kim jest potencjalny kupujący w Twojej cukierni internetowej.

Zakupy to domena kobiet, prawda? Nic bardziej mylnego. Wszyscy lubimy kupować. Ulubione zajęcie Polaków?

Sklepy internetowe jeszcze bardziej ułatwiają nam robienie zakupów. Blisko 48% internautów, czyli ok. 13mln Polaków zadeklarowało, że kupiło cokolwiek za pośrednictwem internetu. W Polsce możemy kupować w 23-ch tysiącach e-sklepów. Co ciekawe w 2020r. ma być ich aż 30 tysięcy.

Wracając do pytania czy tylko kobiety kupują w sieci? Absolutnie nie. Według badań Gemius za 2016 rok odsetek kobiet stanowi 52% kupujących. Mężczyźni zaś pozostałe 48%. Odwrotne tendencje można zauważyć w ostatnim raporcie na temat zamawiania jedzenia online przygotowanym przez PizzaPortal.pl. To mężczyźni w większości zamawiają jedzenie przez internet (ok. 54%).

Nadal osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, które w większości są aktywne zawodowo, stanowią grupę wiekową najczęściej zamawiającą jedzenie online (41 proc.).

Odsetek kupujących Polaków według wieku 2016r.

 

Co więc motywuje Polaków do kupowania online? Powody korzystania z takiej formy zakupów podają przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako mało skomplikowane i bezpieczne.

Top 5 powodów, które motywują Polaków do robienia zakupów przez internet

Jak powyższe dane wpływają na Twój biznes cukierniczy?

Udział rynkowy sprzedaży online w handlu ogółem

Przede wszystkim e-handel rozwija się w zawrotnym tempie. Wiąże się to głównie ze zmianą podejścia do życia u milionów Polaków. Praca staje się coraz bardziej absorbująca. Przybywają też formy spędzania wolnego czasu. Chcemy wykorzystywać czas najlepiej jak umiemy. Chcemy go zaoszczędzić tam gdzie możemy. Rola sklepów internetowych w naszym życiu będzie rosła. Co ciekawe zakupy robione za pośrednictwem telefonu komórkowego (m-commerce) rosną znacznie szybciej niż cały e-handel oraz handel stacjonarny.. Dynamika wzrostu wynosi w tym przypadku nie kilkanaście procent jak w e-commerce, ale ponad 100% rocznie.  Takie wyniki pozwalają prognozować, że już niedługo większość klientów e-sklepów będzie kupowała wyłącznie w kanale mobilnym.

Obecnie środowisko marketingowe wiele czasu poświęca na odkrywanie zwyczajów zakupowych pokolenia Y. W Polsce są to młodzi ludzie pochodzący z wyżu demograficznego, urodzeni w latach 1984-1997. Dlaczego o nich tyle mowa? To oni będą stanowić przyszłość. Zamówienia internetowe są przede wszystkim napędzane przez pokolenie Y. Mówi się, że dla ludzi do 35 roku życia możliwość zamawiania online to konieczność.

 

text6528

Od dawna mamy do czynienia z ewolucją internetową, a nie rewolucją.

Klienci coraz bardziej szanują sobie wygodę i oszczędność czasu. Jak więc chcą zamawiać słodkości? W podobny w sposób co inne produkty czy jedzenie. Wygrywa wybór. Jeżeli chce sobie wypić kawę w cukierni i zjeść przy tym ciastko to chciałbym mieć taką możliwość. W innym przypadku zbliża się przyjęcie urodzinowe, na które muszę przygotować mnóstwo rzeczy. Brakuje mi czasu, żeby wpaść do cukierni. Znam ją i wiem, że produkują dobre torty. Dlaczego więc nie zamówić słodkości przez internet? To tylko jeden z scenariuszy jakże nam wszystkim bliski.

A co Ty myślisz o cukierni internetowej? Czy już czas wdrożyć ją na Twoim podwórku?

W pracy zajmuje się zarządzaniem social mediami, inbound marketingiem i wsparciem dla pozycjonowania. Prywatnie organizuje lub udziela się podczas wydarzeń muzycznych i kulturalnych.
Jak podobała Ci się treść?