10 cech, które Twoja cukiernia internetowa musi mieć!

Założmy, że chcemy mieć więcej zamówień. Jesteśmy gotowi zainwestować czas i pieniądze, żeby dać swoim klientom to czego chcą. Do wyboru mamy kilka opcji.

Możemy zrobić samodzielnie sklep internetowy, korzystając z gotowych szablonów. Kolejną opcją jest zlecenie wykonania sklepu niezależnym programistom lub agencjom marketingowym. Jest i eCukiernia, która powstała na bazie doświadczeń z rozwoju portalu e-torty.pl. Za każdym razem mamy do czynienia z trzema zmiennymi: czas, pieniądze, efekt. Skupmy się teraz na cechach, jakie sklep powinien mieć, żeby był sens go mieć. Posiadanie e-sklepu to nie tylko liczenie zamówień to również czas i zaangażowanie, które musimy mu poświęcić. Aby jednak cały ten wysiłek nie poszedł na marne musimy mieć pewność, że sklep, w który zainwestujemy będzie po prostu skuteczny. Poniżej lista 10 pożądanych cech Twojej cukierni internetowej:

1. Łatwość i przejrzystość zakupu

Pewnie nie raz spotkaliście się z sytuacją, gdzie w sklepie stacjonarnym złapaliście za produkt, przy którym nie ma informacji cenowej. Zapewne nie kupiliście takiego produktu. Całe szczęście rzadko można spotkać e-sklep gdzie przy produkcie nie ma ceny. Jednak, żeby szybko podjąć decyzje zakupową potrzebujemy więcej informacji jak: możliwości odbioru, koszt przesyłki, czas realizacji. Poza konkretnymi informacjami sklep internetowy musi być łatwy w nawigacji, czyli czytelny podział na kategorie. Powinniśmy też mieć możliwość filtrowania oferty tak, żeby zawężyć możliwie wybór.

2. E-sklep powinien być wiarygodny

Jeżeli potencjalny klient zagląda do Twojej cukierni internetowej powinien w kilka sekund mieć możliwość określenia czy to jest właściwe miejsce, żeby zaspokoić jego potrzebę. Powinno być widoczne logo, dane kontaktowe, w tym oczywiście telefon. Musimy sobie zdać sprawę, że największą wiarygodność tworzą nasi klienci. Warto więc mieć ich opinie na stronie lub certyfikaty jakości sprawdzonych ośrodków opiniotwórzych jak Opineo.pl. Przydałaby się też informacja o sprawdzonych i bezpiecznych metodach płatności jak PayU czy Paypal.

3. Zdjęcia wysokiej jakości

Nikt nie ma wątpliwości, że kupujemy oczami i posiadanie zdjęć, po zobaczeniu których ślinka cieknie to konieczność. Wdrażając sklep, musimy zainwestować w zdjęcia podstawowego asortymentu. Później powinniśmy opracować sobie system robienia zdjęć wyrobów sezonowych i nowości.

4. Możliwość zakupów na urządzeniach mobilnych

Twoja cukiernia internetowa powinna mieć responsywne cechy. Wartość zakupów dokonanych za pomocą telefonów komórkowych czy tabletów rośnie 10 razy szybciej niż cały rynek e-commerce. Nie powinna dziwić nikogo statystyka, że ok. 40% zamówień będzie pochodzić ze smartfonów. To całkiem normalnie w dzisiejszych realiach.

5. Prezentacja produktów na stronie głównej

Na stronie głównej powinny znajdować się informację o nowościach i promocjach. Po wejściu na stronę sklepu, klient powinien zobaczyć również najlepiej sprzedające się wyroby. Prezentacja oferty na stronie główniej powinna być sugestywna, nastawiona na możliwie jak najszybsze zaspokojenie potrzeb zakupowych odwiedzających.

6. Wyszukiwarka

Wyszukiwarka na stronie głównej to konieczność. Najlepiej taka wzbogacona o funkcjonalności ułatwiające proces wyszukiwania, takie jak sugestie haseł pojawiające się już podczas wpisywania w wyszukiwarce (autouzupełnianie). Ważną kwestią jest także ograniczenie do minimum sytuacji, w których wyników wyszukiwania brak. Dodatkowym atutem będzie możliwość dodania wyników wyszukiwania od razu do koszyka, bez konieczności wchodzenia na podstronę konkretnego produktu.

7. Powiązane produkty

Dobry sklep to taki, który przy prezentacji produkty pokazuje podobne lub uzupełniające produkty. Mogą to być produkty z tej samej kategorii i wtedy w szybki sposób mamy możliwość przejrzenia szerszej oferty sklepu. Nic tak nie cieszy bardziej właścicieli sklepu jak wysoki koszyk zakupowy. Idealnym narzędziem do podnoszenia wartości koszyka jest sprzedaż wiązana, która skupia się na produktach uzupełniających takich jak: świeczki, kartka, napis na torcie itp.

8. Przyjazny panel zamówień

Potencjał cukierni internetowej jest nieograniczony. W momencie gdy ilość zamówień będzie rosła, wartość przyjaznego w obsłudze panelu zamówień będzie również rosła. Potrzebujemy miejsca, gdzie będziemy mogli sprawnie odnaleźć zamówienie, zorientować się czy zostało zrealizowane oraz w szybki sposób np. rozliczyć reklamacje. Warto też mieć funkcję wydruku zamówienia, bo często chcemy przekazać zwięzła informację na pracownie co należy wykonać.

9. Zakładka „O cukierni”

Owszem sklep musi sprzedawać i to jak najwięcej, ale sklep musi mieć też duszę. Czasami małe detale decydują o tym, że wybieramy tą stronę, a nie inną. Często to podświadome wybory. Co ja bym chciał zobaczyć wchodząc do cukierni internetowej to przede wszystkim jasną informację – „po co to robimy?” Chciałbym zobaczyć tradycję lub pasję właścicieli. Przydałyby się zdjęcia cukierników i pracowni, żeby jasno podkreślić, że nie mamy nic do ukrycia, a jakość wyrobów pochodzi od ludzi i wysokiej klasy maszyn.

10. Personalizacja zamówień

Przysłowiową wisienką na torcie są małe szczegóły, które odróżniają cukiernie internetową od każdego innego sklepu internetowego. Jednym z takich detali jest możliwość dołączenia życzeń do zamówienia. Duża część zamówienie to te składane na konkretne okazje, gdzie nadawca chce zrobić niespodziankę bliskiej osobie. Życzenia to nieodłączna część każdej niespodzianki i tym samym cukierni internetowej.

Być może są jeszcze inne cechy, które chcielibyście dodać? Każdy sklep internetowy można udoskonalać w nieskończoność. Warto jednak już na start mieć te wszystkie wyżej wymienione cechy, które dadzą nam pewność, że warto zaangażować się w rozwój tego kanału sprzedaży Twojej cukierni.